Geoblog.pl    piotrekskc    Podróże    Stambuł i powrót przez Bałkany    Na Budapeszt jeden dzień zwiedzania, to zdecydowanie za mało.

Na Budapeszt jeden dzień zwiedzania, to zdecydowanie za mało.

Węgry
Węgry, Budapest

Miasto, które tak nas zachwyciło na sam koniec podróży było chyba jednym z niewielu w czasie tej podróży, o którym mogę powiedzieć: "Tak, za mało czasu spędziłem w tym miejscu". Nie znaczy to jednak, że wprawieni po miesiącu podróżowania nie zobaczyliśmy tego co najważniejsze w tym mieście. Busa stąd do Polski (pociągi 4 razy droższe...) złapaliśmy na noc także: cały dzień, resztki kasy i stolica Węgier przed nami! Przeszliśmy naprawdę sporo. Wzgórze Gelerta i widok z niego na budynek parlamentu jest niesamowity. Architektura tego miasta naprawdę przepiękna, a przepych bazyliki św. Stefana dosłownie mnie powalił. Całość na pewno warta zobaczenia, ale na co najmniej 2 dni. Niemniej jednak zobaczyliśmy i tak sporo, a perspektywa powrotu do Polski dla nas dwóch po miesięcznej tułaczce była budująca :). Następny przystanek: Polska!