Geoblog.pl    piotrekskc    Podróże    Stambuł i powrót przez Bałkany    Albania, czyli pierwsza podróż autostopem.

Albania, czyli pierwsza podróż autostopem.

Albania
Albania, Leskovik

Dzisiejszy dzień pomimo swej burzliwości zakończył się pozytywnie. Rankiem złapaliśmy busa do monastyru St. Naum przy granicy z Albanią, gdzie podziwialiśmy piękne cerkwie w bizantyjskim stylu. Był to nasz pierwszy taki dzień zwiedzania wraz z plecakami i muszę przyznać, że jest to dość męczące. Po całym zwiedzaniu udaliśmy się w stronę granicy i po 1 km marszu okazało się, że spotkaliśmy na niej 2 polskie rodziny, które nas podrzuciły do następnego miasta za granicą. Jednak gdy już z tego pogranicznego miasta dotarliśmy do Korce okazało się, że bus odjechał zaledwie godzinę temu... Decyzja prosta- autostop! 1/3 podróży przebiegła bez zakłóceń, jednak na tak pustej drodze jak się ona okazała bardzo ciężko cokolwiek znaleźć. Ostatecznie do Leskovika dostaliśmy się taksówką i nie żałujemy tego aż tak bardzo, bo widoki z drogi były wprost przepiękne. Jedne z najładniejszych gór jakie kiedykolwiek w życiu widziałem.... Cała wioska jest położona w wąwozie i otoczona serpentynami asfaltu na ich zboczach. Jutro miejmy nadzieję, dotarcie do Gjirokastry ok 12 i dalsza podróż! :)